Zarządzanie magazynem w gospodarstwie jest niezwykle istotne. Najczęściej zdajemy sobie z tego sprawę w najmniej oczekiwanym momencie, czyli kiedy okazuje się, że czegoś brakuje. Skończył się nawóz, którego potrzebujesz?
Dostęp do informacji o aktualnym stanie magazynu to tylko połowa sukcesu. Druga połowa, to analiza informacji dotyczących zużycia, która pozwala między innymi odpowiedzieć na pytanie: gdzie podział się mój nawóz?
Z pomocą przychodzi RolnikON, którego uzupełnieniem modułu magazynu jest historia stanów magazynowych i przepływów artykułów. Dostęp do historii mają użytkownicy posiadający konto w systemie RolnikON w planie BIZNES. Można ją znaleźć w dziale Gospodarstwo -> Magazyn -> Historia magazynu.
Jak uzupełniać historię magazynu?
To proste. Jeśli prowadzisz magazyn w RolnikONie, to jego historia uzupełnia się sama. Wpis w historii magazynu pojawi się w tabeli, jeśli:
- dodasz do magazynu nowy artykuł,
- usuniesz artykuł z magazynu,
- wyedytujesz artykuł w magazynie,
- dodasz do niego wybraną ilość jednostek,
- usuniesz wybraną ilość jednostek,
- zarejestrujesz w module upraw zdarzenie nawożenia z użyciem produktu z magazynu,
- zarejestrujesz zdarzenie siewu z użyciem artykułu z magazynu,
- zarejestrujesz użycie środka ochrony roślin biorąc go z magazynu,
- zarejestrujesz żniwa i dodasz nowy produkt rolny do magazynu,
- sprzedaż produkt – czyli wybierzesz go z magazynu w trakcie wystawiania faktury.
Jak wygląda wpis w historii?
W każdym pojedynczym wpisie znajdziesz następujące informacje:
- datę zmiany,
- nazwę karty magazynowej, w której nastąpiła zmiana,
- nazwę produktu/ artykułu, którego dotyczy zmiana,
- typ zmiany (dodanie artykułu, usunięcie artykułu, edycja, dodanie ilości, odjęcie ilości, użycie środka, nawożenie, żniwa, siew, sprzedaż),
- ilość zmienianych jednostek – wraz z informacją o rodzaju zmiany (“+” lub “-”),
- jednostka miary produktu,
- użytkownik – czyli informacja o tym z jakiego konta wprowadzono zmianę – jest to szczególnie przydatne w przypadku, jeśli dostęp do gospodarstwa mają pracownicy z wykorzystaniem indywidualnych kont.
Jak analizować historię magazynu?
Mając tak szczegółowe dane możesz zawsze wrócić do informacji historycznych i prześledzić zmiany, które następowały w odniesieniu do wybranego artykułu w magazynie. Wracając do przykładu z początku – nie wiesz gdzie podział się nawóz, chociaż wydawało Ci się, że powinno go być jeszcze całkiem sporo? Nic prostszego – wyszukaj w historii jego nazwę i zobacz jak zmieniały się ilości tego nawozu w magazynie. Może nie kupiłeś go tyle, ile Ci się wydawało? Albo zapomniałeś, że sprzedałeś połowę sąsiadowi, któremu zabrakło?
Pamiętaj, że historię magazynu możesz również wydrukować. Wystarczy kliknąć przycisk nad tabelą – “Pobierz do druku”.
Comments are closed here.